اهمال کاری | درمان اهمال کاری تحصیلی | انواع اهمال کاری

اهمال کاری به تعویق انداختن یک کار است که باید انجام شود.

۱,۲۲۴

اهمال کاری

اهمال کاری | درمان اهمال کاری تحصیلی | انواع اهمال کاری

اهمال کاری  به تعویق انداختن یک کار است که باید انجام شود. اهمال کاری می تواند بیشتر به عنوان یک تاخیر عادی یا عمدی در شروع یا اتمام کار باشد، گرچه فرد می داند این به تعویق انداختن می تواند عواقب بدی برایش داشته باشد. این یک تجربه معمول بشر است که انجام کارهای روزمره را به تاخیر بیندازد یا حتی وظایف مهمی مانند حضور در جلسات، ارائه گزارش شغلی یا تکلیف تحصیلی، یا مشکلی استرس زا با یک شریک را کنار بگذارد. اگر چه به طور معمول به عنوان یک ویژگی منفی شناخته می شود زیرا مانع از بهره وری فرد شده و همچنین با افسردگی، اعتماد به نفس پایین، گناه و عدم کفایت همراه می شود؛ اهمال کاری می تواند پاسخ عاقلانه ای به مطالبات خاصی باشد که می تواند پیامدهای مخاطره آمیز یا منفی برای فرد داشته باشد.

اهمال کاری
اهمال کاری

از دیدگاه فرهنگی، دانش آموزان از فرهنگ های غربی اهمال کاری در تکالیف تحصیلی را نشان می دهند، اما به دلایل مختلف این اهمال کاری رخ می دهد. دانش آموزان از فرهنگ های غربی تمایل به اهمال کاری دارند و این به دلیل جلوگیری از بدتر شدن کارهایی که پیش از این انجام داده اند یا از ناکامی در یادگیری تا بالاترین حد ، در حالی که دانش آموزان از فرهنگ شرقی، برای اجتناب از بی کفایتی و جلوگیری از نشان دادن عدم توانایی در برابر همتایان خود اهمال کاری می کنند. همچنین این نکته مهم است که چگونه دیدگاه های فرهنگی مختلف مدیریت زمان می تواند اهمال کاری را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، در فرهنگ هایی که دارای دید چند بعدی از زمان هستند، مردم تمایل دارند ارزش بیشتری را برای اطمینان از کار دقیق قبل از اتمام کار انجام دهند. در فرهنگ هایی که دارای دید خطی از زمان هستند، افراد زمان خاصی را برای یک کار تعیین می کنند و زمانی که زمان اختصاص داده شده گذشته است، متوقف می شوند و دیگر تمایلی به کار انجام شده ندارند.

انواع مختلف اهمال کاری (مانند تحصیلات / غیر آکادمیک یا رفتاری / غیر قابل حل) علل و اثرات خود را دارند. توضیح برجسته ترین نوع اهمال کاری در ادبیات حاضر بر «به تعویق انداختن کارهای روزمره، نگرش کار و برخی ویژگی های شخصیتی نظیر ناهماهنگی و افسردگی» به عنوان علل شایع اهمال کاری اشاره می کنند.

 

اهمال کاری: چرا ما کارهایمان را به تعویق می اندازیم؟

اهمال کاری
اهمال کاری

چقدر به کارهایی که دارید فکر می کنید؟ چرا آن ها را در زمان معین خود انجام نمی دهید؟

بر اساس تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا، تقریبا 20٪ از مردان و زنان آمریکا مجرد هستند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می تواند تاثیر مخربی بر سلامت روان فرد داشته باشد.

 

اگر چه به نظر می رسد که اهمال کاری  از  قرن ها پیش در بین افراد بوده است اما امروزه اهمال کاری به نگرانی جدی برای افراد تبدیل شده است. بیشتر از 535 سال پیش، وقتی که روحانیان مسیحیت موضوع نابخشودگی را در نظر گرفتند، از لئوناردو داوینچی خواستند که نقاشی از مریم مقدس و فرزندش مسیح را برای محراب کلیسای آنها طراحی کند. این هنرمند موافقت کرد تا آن را در هفت ماه به پایان برساند، اما به جای آن،  25 سال اتمام پروژه به طول انجامید. اگر چه لئوناردو داوینچی به عنوان یک مرد رنسانس و نابغه هنر و طراحی در نظر گرفته شده است، او بدون شک یکی از بهترین پیشگامان اولیه در اهمال کاری در نظر گرفته می شود.

چرا ما اهمال کاری می کنیم؟

Kris Heath، یک روانپزشک است که در تگزاس زندگی می کند، او بیان می دارد که معمولا اهمال کاری اتفاق می افتد، زیرا کاری که فرد می خواهد انجام دهد خیلی دشوار به نظر می رسد. “گاهی اوقات فردی که اهمال کاری می کند با خودش فکر می کند او کارش را به خوبی انجام نمی دهد. این واقعا یک مسئله اعتماد به نفس است – همانطور که شخص قادر به انجام کار نیست. اغلب اوضاع احساس شرم یا گناه را تحمل می کند، و حتی ممکن است از آن آگاهی نداشته باشد. این احساس شرمساری در فرد باعث می شود که کار دشوار به نظر برسد  و فرد با خودش بگوید این کار تقریبا غیرممکن است. ”

دکتر هیت معتقد است که اهمال کاری در واقع یک مکانیسم دفاعی است. “ذهن ناخودآگاه شما به سخت بودن موضوع فکر می کند تا به شما کمک  کند. اما این فکر اشتباه است. بنابراین ذهن فرد اهمال کار از یک مکانیزم دفاعی –  به نام سرکوب استفاده می کند – که در واقع باعث نوعی فراموشی می شود. “اوه، خیلی چیزهای دیگری وجود دارد که باید انجام دهم.” و باعث می شود که فرد اهمال کار معمولا مقدار زمان انجام کار را به حداقل می رساند. این، البته، حیله ای است که ذهن ما به ما می زند و به نوعی با ما بازی می کند. و با این کار امیدوار است که این سختی کار از بین برود. ”

اهمال کاری
اهمال کاری

تحقیقات نشان داده است که برخی از افراد با انواع خاصی از چالش ها نیز ممکن است از اهمال کاری مزمن رنج ببرند. جوزف فراری می گوید: “ما برخی از پیوندهای بین اهمال کاری مزمن و ADHD، افرادی که تمایلات تهاجمی و انتقام گیری دارند ، افراد مبتلا به اختلال وسواسی-اجباری و سایر زمینه ها شناسایی کرده ایم. اما بگذارید به یاد داشته باشیم که هرچند که هر کس یک کار گاه به گاه را انجام می دهد، این فرد آن را همواره با” عذرهای قابل قبول “که مربوط به مسائل آن است، انجام می دهد.

همچنین ببینید سن تشخیص بیش فعالی

گذر از سرزنش

بعضی از مردم تکنولوژی مدرن و به خصوص اینترنت را برای افزایش نرخ تعرفه در چند دهه گذشته متهم می کنند. چند بار شما شروع به جستجو برای اطلاعات آنلاین کرده اید و سپس توسط سایت های دیگر پریشان شده اید؟ و قبل از آنکه بدانید، ساعتها گذشته و هنوز اطلاعات اصلی که جستجو می کنید، پیدا نکرده اید.

زمانی که فرد اهمال کاری  می کند، زمان کافی برای انجام کار مورد نظر وجود ندارد. بنابراین آن کار بیشتر استرس زا و کمتر انجام می شود، مگر آنکه زمان زیادی برای انجام آن کار وجود داشته باشد. بنابراین این دلایل دروغین فرد اهمال کار است که او برای انجام این کار در وهله اول انجام می دهد.

دکتر فراری گفت: “ما می شنویم که امروزه فناوری باعث می شود تا روند اهمال کاری بیشتر شود.” “خب، در سال 2006، یک خبرنگار به من تلفن زد و از من پرسید که به دکمه چرت زدن، که بیش از 50 سال دارد فکر کنم. دکمه چرت زدن یکی از اولین فن آوری هایی است که به ما فرصت بیشتری داده است، اما ما چیزی به دست نیاورده ایم. ما هنوز اهمال کاری می کنیم  فناوری امروز می تواند به ما کمک کند که از راه هوشمندانه استفاده کنیم. ما مجبور نیستیم ساعتها در مورد کارهای نامناسب کار کنیم. ما می توانیم سیستم هایی را بعد از 10 دقیقه نصب کنیم. اما ما باید از تکنولوژی به عنوان یک ابزار استفاده کنیم، نه به عنوان وسیله ای برای تعلل ورزیدن. ”

اهمال کاری
اهمال کاری

دکتر هیت معتقد است که شما می توانید مغز خود را به انجام همه کارها به وقت خود تنظیم کنید. او گفت: “یک ترفند برای غلبه بر اهمال کاری، تشخیص این است که چگونه به صورت جدی به دنبال کاری برای انجام دادن هستید، و ببینید که ذهن شما چگونه خودتان را فریب داده است.”

 

چگونه از روند اهمال کاری جلوگیری کنیم؟

 

در حالی که ممکن است این کار غیرممکن به نظر برسد، ممکن است بر چالش های اهمال کاری غلبه کند و باعث شود شما کارهایتان را به موقع انجام دهید. در اینجا چند نکته برای کمک به انجام کارها به موقع ارائه شده است:

 

  • یک نفس عمیق بکشید و شروع کنید! مهم نیست که چه چیزی برای رسیدن به آن نیاز دارید، هیچ چیز مانند نفس عمیق و حرکت به سمت هدف خود نیست!
  • داشتن نگرش درست با چشم انداز درست! شما می توانید به هر کجا که انتخاب می کنید بروید. اما با نگرش اشتباه، اهمال کاری ادامه خواهدیافت. تتصمیم بگیرید “شما می توانید آن را انجام دهید!”
  • آن کار را به وظایف کوچک تر تقسیم کنید. اگر شما در حال نوشتن مقاله هستید، فقط با یک پاراگراف کوچک شروع کنید. مهم نیست که چه چیزی در فهرست «کارهای خود» قرار دهید، آن را به وظایف قابل کنترل بیشتر تقسیم کنید و تا از انجام نشدن آن احساس بدی نخواهید داشت..
  • وقفه ها را کنار بگذارید! اگر شما با  طریق اینترنت وسوسه می شوید، برای مدتی از Wi-Fi خود بیرون بیایید. اگر شما دائما مشغول پیام دادن هستید  تلفن خود را در اتاق دیگری قرار دهید. از وقفه ها دور شوید تا به آنچه که می توانید انجام دهید شگفت زده شوید.
  • پس از اتمام کار، به خودتان پاداش دهید. یک پاداش کوچک برای تکمیل موفقیت آمیز یک کار ممکن است انگیزه فوق العاده ای را فراهم کند. بنابراین، خودتان را به سفر به بازار، نوشیدنی و یا چیز دیگری که می توانید تقویت کنید.

 

دکتر هیت گفت: “به طور مطلوب، از خود بپرسید که آیا شما واقعا قادر به انجام این کار هستید.” کمال گرایی معمولا واکنش به شرم و شک و تردید است. می دانید که می توانید حداقل یک کار مناسب انجام دهید.


منبع

مطالب مرتبط

مشاوره خانواده

مشاوره جنسی و زناشویی

تست روانشناسی

بازی های آنلاین و آسیب به کودکان

استعداد یابی کودکان در تهران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.