نکات همسرداری | نکات ناب همسر داری | روانشناسی همسرداری

۱,۵۷۶

نکات همسرداری

 

10 نکته برای همسرداری موفق

 

 

 جنبه های ظاهری طرف مقابل

توجه به این مسئله برای شکل گیری یک ازدواج سالم  و همسرداری موفق لازم است اما تمام آن چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد. اما همانطور که تغذیه خوب و ورزش منظم می تواند به شما کمک کند که یک بدن سالم داشته باشید، این مورد نیز یکی از موارد تاثیرگذار در ازدواج موفق است. موارد دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای ازدواج سالم انجام دهید. در اینجا 10 نکته برای ارتقا کیفیت ازدواج شما وجود دارد که باهم بررسی می کنیم

1-صرف زمان با یکدیگر

دوطرف به منظور رشد و شناخت بیشتر نیاز به گذراندن وقت با همدیگر دارند. به طور منظم برنامه های دیدار و فعالیت های آخر هفته را برنامه ریزی کنید. اگرانجام آن به طور منظم امکانپذیر نباشد، آن را به یک هدف تبدیل کنید که بتوانید به خوبی برایش برنامه ریزی کنید. با گذراندن وقت با شریک زندگی خود، بهتر میتوانید تفاوت های خود را بشناسید و چگونگی مذاکره برای مشکلات احتمالی را یاد بگیرید. بحث راجع به “کمبودها و کاستی ها” را کمتر مطرح کرده و برای ازدواج سالم بیشتر در صدد رفع آنها باشید تا بحث و جدال بی فایده درباره ی آنها.

نکات همسر داری
نکات همسرداری

 

2- یادگیری مذاکره و گفت و گوی سازنده

بحث و تعارض از بخش های عادی هر رابطه است. با این حال یک نکته وجود دارد و آن زمانی هایی است که شدت آن افزایش می یابد و تبدیل به یک مشکل عاطفی شده و گاها  منجر به برخوردهای فیزیکی خطرناک می شود. حل مشکلات در یک رابطه، با درک مسائل خود و نحوه بحث در مورد آنها شروع می شود. منابع زیادی برای کمک به یادگیری نحوه برخورد با مشکلات و بحث درباره ی آنها وجود دارد. با استفاده از این منابع می توانید راه های زیادی برای حفظ سلامت رابطه ی خود و شریک زندگیتان داشته باشید.

3-احترام به یکدیگر در هر زمان

هنگامی که یک زن و شوهر نتوانند به یکدیگر احترام بگذارند، اغلب به عادت های منفی منجر می شود. تحقیقات نشان می دهد که هیچ چیز بیشتر از بی احترامی و تحقیر طرف مقابل نمی تواند به یک رابطه صدمه بزند. شما با احترام به طرف مقابل باعث می شوید که او نیز به این امر تشویق شود و حتی اگر تا آن زمان کوتاهی در این باره از او سر زده برای رفع آن تلاش کرده و پیوند خود را با شما تقویت میکند. بنابراین به دنبال ، تعریف یک راه سریع و آسان برای نشان دادن احترام خود به او باشید. وقتی وسوسه شدید به یکی از نقاط ضعف شریک خود شکایت کنید، از خود بپرسید که “اگر این حرف را خودم می شنیدم چه احساسی ممکن بود داشته باشم؟”

نکات همسر داری
نکات همسرداری

 

 

برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ازدواج  سالم و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

02122636858 –  09212773724

 

 

4-ابتدا خوب خودتان را بشناسید

سعی کنید ویژگی های خود را کشف کنید. بسیاری از شرکا بدون در نظر گرفتن کافی ویژگی های خود به وارد رابطه می شوند. در نتیجه آنها اغلب در مورد شناخت شریک خود دچار مشکل میشوند. شناخت بیشتر در مورد خودتان، بهتر می تواند شما را به عنوان یک فرد و یک شریک زندگی سالم رشد دهد. صرف نظر از اینکه، چه مدت با هم بوده اید، همیشه چیزهای بیشتری را می توانید در مورد او یاد بگیرید. رویاهای او برای آینده چیست؟ بدترین ترس او چیست؟ تصور کنید که شما در طول یک عمر با هم درحال شناخت یکدیگر خواهید بود، اگر شما متعهد به کشف چیزهای جدید در مورد یکدیگر هستید!

5-صمیمیت متقابل را تقویت کنید

صمیمیت زناشویی می تواند رابطه شما را به سطح بالایی از لذت و نزدیک بودن برساند. با این حال، به یاد داشته باشید که صمیمیت همیشه به بعد جنسی آن محدود نمی شود و جنبه ای که اغلب فراموش شده، صمیمیت احساسی است. یک مثال از صمیمیت عاطفی این است که یک فضای امن برای شریک زندگی خود فراهم کنید تا او بدون ترس از قضاوت و یا خنده برای به اشتراک گذاشتن احساسات خود احساس راحتی کند. تفاوت بین صمیمیت احساسی و جنسی را یاد بگیرید و زمانی که هر یک از موارد مورد توجه قرار گیرد می توانید یک رابطه ی سرشار از آرامش را تجربه کنید.

نکات همسر داری
نکات همسرداری

6- منافع و اهداف مشترک خود را بشناسید

زوج ها وقتی که منافع مشابهی را در مورد خود پیدا می کنند رشد می کنند. لزوما این بدان معنی نیست که هر فرد از هر فعالیتی لذت می برد، طرف مقابل نیز از  آن لذت میبرد و این مورد نیز فرصتی را برای اشتراک عقاید و سازش بیشتر فراهم می آورد. انجام کارها به طور جداگانه بد نیست، اما منافع مشترک برای ازدواج سالم مهم است. یک علاقه مشترک ممکن است پخت و پز یا خوردن غذاهای جدید با هم باشد، برای پیاده روی یا بازی کردن باهم وقت بگذارید. هدف این است که چیزی بیرون از چهارچوب خانواده داشته باشید که هر دو شما می توانید از آن لذت ببرید.

7-یک اتصال معنوی میان خود  ایجاد کنید

بسیاری از زوج ها هنگامی که برخی از انواع ارتباطات معنوی را به اشتراک می گذارند، به هم نزدیکتر می شوند. این کار را می توان با روش های مختلفی انجام داد. به عنوان مثال، ممکن است از طریق وابستگی به یک کلیسا، یا مسجد یا از طریق مدیتیشن یا صرف زمان در طبیعت و گفتگوی صمیمانه انجام دهید.

8-مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشید

توانایی صحبت کردن و گوش دادن به یکدیگر یک کلید برای ازدواج سالم است. هرگز نباید تصور کنید که شریک زندگی، حرف شما را کاملا می فهمد. این اشتباه متداول و البته بزرگی در روابط است. آنچه را که فکر می کنید یا احساس می کنید، به همسر خود بگویید. همچنین به عنوان یک همسر خوب گاهی به سادگی گوش دهید. یادگیری شنیدن حرف های شریکتان واقعا یک مهارت مهم است که ممکن است نیاز به تمرین داشته باشد. منابع زیادی در دسترس هستند مانند کتاب ها، کارگاه های آموزشی زناشویی و دوره های آنلاین. همه این گزینه ها می توانند به زوج ها کمک کنند که چگونه به طور موثرتری ارتباط برقرار کنند.

نکات همسر داری
نکات همسرداری

9-سعی کنید همدیگر را ببخشید

اگر شریک زندگی شما کاری را انجام می دهد که باعث درد، خستگی یا ناراحتی شما می شود سعی کنید قبل از مشاجره درمورد مشکلتان گفت و گو کنید .گاهی اوقات یک بحث یا سوء تفاهم ساده، ممکن است اگر عجولانه بررسی شود مشکل ساز باشد. بخشش و فضیلت، هرچند گاهی سخت باشد اما یک امر مهم و جسورانه در ازدواج است به خصوص از آن جهت که میدانیم هیچکس کامل نیست و همیشه جایی برای اشتباهات وجود دارد. سعی کنید شریک زندگی خود را بخاطر اشتباهات کوچک مدام سرزنش نکنید به این فکرکنید که شما نیز گاهی ممکن است اشتباه کنید، به سرعت به مرحله ی عذرخواهی و حل مشکلات برسید. انجام این کار کمک خواهد کرد تا روحیه ی بخشش را در رابطه تقویت کنید وازدواج موفق تری داشته باشید.

10-به ویژگی های مثبت یکدیگر بی توجه نباشید

هنگامی که شریک زندگی خود را میبینید به جای پرداختن به نکات منفی و گله و شکایت سعی کنید به ویژگی های مثبت او بپردازید این به معنی چشم پوشی از نکات منفی او نیست، اما توجه مطلق به هر کدام از این نکات منفی یا مثبت می تواند مشکل ساز باشد. شما با توجه به نکات مثبت طرف مقابل باعث تقویت رفتارتای خوب در او می شوید که امری  به تحقیق ثابت شده است. پس اگر به دنبال یک زندگی سالم و با آرامش هستید بیشتر به تقویت نکات مثبت همسر خود پرداخته و به اعتماد نفس او کمک بیشتری کنید.

نکات همسر داری
نکات همسرداری

 

برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ازدواج  سالم و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

02122636858 –  09212773724

 

 

مطالب پیشنهادی:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.