مشاوره جنسی و زناشویی | آموزش جنسی | حل مشکلات جنسی تلفنی و آنلاین

۲,۵۲۱

مشاوره جنسی

مشاوره جنسی هدفش بهتر شدن زندگی مشترک برای زوجین می باشد. می خواهیم در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم. سلامت جنسی میزان زیادی از سلامت روانی و جسمی است. اگر با مشکل جنسی روبرو هستید، ممکن است آخرین چیزی که مایل باشید درموردش صحبت کنید، همین مشکل جنسی خودتان باشد.

اگر شرم و حیا باعث می شود که برای مشکل جنسیتان از کسی کمک نگیرید، بهتر است این را بدانید: 43 درصد از زنان و 41 درصد از مردان، تا حدی دچار مشکلات جنسی هستند. مشاوره جنسی برای پرداختن به مشکلات جنسی و همین عدم مداخله افراد برای بهبود مشکلاتشان ایجاد شده است.

گروه تخصصی کافه خانواده ، با کادری حرفه ای از روانشناسان متخصص و کارآزموده، آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره جنسی تخصصی به زوج های عزیز می باشد. شما هم اکنون می توانید برای تعیین نوبت مشاوره جنسی، از اینجا با ما تماس بگیرید.

اما هدف دقیق و مشخص مشاوره جنسی چیست؟ و چه کسانی نیازمند یک مشاور جنسی می باشند؟ برای آشنایی بیشتر با این موضوع و کسب آگاهی دقیقتر درمورد مشاوره جنسی، در ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

مشاوره جنسی
مشاوره جنسی

برای شناسایی مشکلات جنسی خود به مشاوره جنسی مراجعه کنید

فرقی نمی کند اگر با یک روان درمانگر، روانشناس، مشاور ازدواج یا مشاور جنسی مشاوره بگیرید ، مشاوره جنسی در کل می تواند به حل میزان زیادی از معضلات جسمی و روانی ، که در ارضای جنسی خلل ایجاد می کنند، کمک کند.

مشکلاتی مثل عدم نعوذ، کاهش میل جنسی، سابقه ی سوء استفاده ی جنسی و غیره. مشاوره جنسی همچنین می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا این مشکلات را در محیط درمانی و آرام به راحتی درمان کنید.

مشاوره جنسی همانند سایر مشاوره های روانشناسی است

بر خلاف نظر خیلی از افراد، هیچ چیز عجیب، مبهم و یا گنگی پشت در یک اتاق مشاوره جنسی وجود ندارد. در واقع، مشاوره جنسی فرق زیادی با سایر انواع مشاوره های روانشناسی ندارد. درمان یا مشاوره جنسی شکلی از روان درمانی و مشاوره است که همچنین به مشکلات جسمی احتمالی و جنسی  توجه دارد.

زمانیکه زن و شوهر با مشکل جنسی مواجه می شوند، یک مشاور جنسی سعی می کند نقش هر کدام از آنها را در مشکل ایجاد شده بررسی و حل کند. مشاور جنسی اول رفتارهای زن و مرد را بررسی می کند، بعد از آن به مرور آن را برای زوج تحلیلکرده، و راه حل های مشکل را پیدا می کند.

در مشاوره جنسی با بعد روانشناختی رابطه جنسی آشنا می شوید

مشاور جنسی به شما کمک می کند تا از راه حل مسائل عاطفی که ممکن است در رابطه با مسائل جنسی مثل اختلال نعوظ نقش داشته باشد، مشکل را بهبود ببخشید. مشاوره جنسی معمولا در ابتدا به نقش اضطراب در عملکرد جنسی می پردازد و به بررسی آن در زن و شوهر در موقعیتها مختلف و عملکرد جنسی آنها میپردازد و سپس به زوجین نحوه کنترل اضطراب در هنگام رابطه جنسی را آموزش می دهد و همچنین مهارتهای ارتباط جنسی که چگونه راه های ارتباطی را برای صحبت کردن در مورد  نیازهای جنسی را ایجاد کنند.

در این بین زن و مرد علائم اضطرابی خود را در جلسه مشاوره شناسایی و راههای کنترل آن را می آموزند و در جلسه به آنها تکنیک های کنترل اضطراب به آنها آموزش داده می شود.

مشاوره جنسی
مشاوره جنسی

با تمرینات توجه آگاهی نحوه توجه به به جسم و فکرتان را آموزش خواهید دید

در تمرین توجه آگاهی، آموزش می بینید که حضور و توجه خود را در اینجا و اکنون حفظ کنید، به جای اینکه به خود اجازه دهید توجهتان به چیز های دیگر مانند لیست خرید و کارهای معمولی پرت شود. زمان استفاده از این تمرین در ارتباط جنسی، شما آموزش می بینید که افکار بیرونی و افکار منفی را که احتمال دارد در مورد بدن یا عملکرد جنسی خود داشته باشید، رها کنید.

در مقابل، توجهتان فقط به اینکه چگونه جسمتان به تحریک جنسی عکس العمل نشان می دهد، هدایت و متمرکز می شود.

تکنیک های ذهن آگاهی که خانمها آموزش می بینند ، تحریک جنسی آنها را به طور مستقیم بالا می برد.

تکنیک ها و تمرینهای توجه آگاهی برای زنان و مردان این شرایط را به وجود می آورد که بدون نگاهی قضاوت محورانه، روی احساس جنسی خود قبل از رابطه جنسی و بعد از رابطه جنسی، به شکل مستقیم، و با بهبود و  کاهش اضطراب و به صورت مستقیم بر روی تحریک و لذت جنسی آنها تاثیر گذار است.

مقاله رابطه جنسی در دوره قاعدگی  زنان(پریود)را مطالعه کنید

 

مشکلات فیزیکی و جسمی در مشاوره جنسی از اهمیت بالایی برخوردارند

اگر یک مشکل جسمی و بدنی مانند vulvodynia یا ناتوانی جنسی به خاطر تابش اشعه برای درمان سرطان پروستات به وجود آمده باشد، روانشناس شما را به یک اورولوژیست یا متخصص مربوطه ارجاع می دهد که در کنار متخصص جنسی با شما کار می کند.

 

در مشاوره جنسی به شما تمریناتی در منزل ارائه می شود

خیالتان راحت ! هیچ اتفاق جنسی در کلینیک و مطب مشاوره جنسی رخ نمی دهد ، مشاور جنسی ممکن است بعضی از تمرین های عملی برای بهبود روابط جنسی زوجین به آنها ارائه میدهد. مشاور جنسی ممکن است به شما پیشنهاد بدهد از تمرینات توجه احساسی نقاط بدنتان که برای بهبود روابط جنسی شما و کاهش اضطراب طراحی شده اند استفاده کنید و به آموزش می دهد.

این تمرین معمولا به صورت مرحله به مرحله اجرا می شود به این صورت که زن و مرد قسمت های مختلف بدن یکدیگر را لمس می کنند و سیخونک می زنند و جنبه فان و خنده هم می تواند داشته باشد اما در این تمرین لمس اندام جنسی صورت نمی گیرد. هدف از این تمرین این است که حس لمس کردن را تجربه کنید، آن هم نه به عنوان سعی کردن برای رسیدن به ارگاسم. در آخر ، این تکنیک می تواند منتهی به رابطه جنسی لذت بخش شود.

مشاوره جنسی
مشاوره جنسی

آوردن همسرتان در جلسه مشاوره جنسی ضروری نیست !!! اما کمک کننده است

مشاوره جنسی می تواند با مداخله هایی که بر یک نفر در رابطه در مورد مسائل جنسی انچام می دهد ، به هر دو آنها کمک کند. چرا که می تواند شیوه های رفتاری مناسب را با پارتنر خود تمرین کند تا حداقل مشکل از یک طرف حل شود. یا اینکه هردو نفر می توانند به کلینیک مراجعه کنند تا درمانگر به هر دو آنها مشاوره جنسی ارائه دهد.

 

هیچ گونه تماس جسمی بین روانشناس و مراجعه کننده صورت نمی گیرد

موضوعی که مشخص است این است که : در هیچ شرایطی در جلسه مشاوره جنسی لباسهایتان را در نمی آورید و مشاور به هیچ عنوان با شما تماس جسمی برقرار نمی کند. هیچ سکس تراپیستس نمی تواند رابطه جسمی با شما برقرار کند.

مشاوره خانواده

حوزه ی کاری مشاوره خانواده بزرگ تر از یک مشاور جنسی است. مشاور خانواده بیشتر روی مسائل ارتباطی و الگوهای رفتاری در زندگی روزمره بین زن و مرد متمرکز است. مشخصا کار مشاور خانواده حل تعارضات رفتاری و ارتباطی بین زن و شوهر در فضای خانواده است.

نحوه ی صحیح رفتار با کودکان و نوجوانان نیز در حوزه ی کاری مشاوره خانواده قرار می گیرد. هر چند یک روانشناس خانواده می تواند مداخله هایی برای بهتر شدن روابط جنسی زوجین انجام دهد، اما برای مداخله تخصصی جنسی بهتر است از یک سکس تراپیست و مشاور جنسی کمک گرفته شود.

مشاوره جنسیتی

مشاوره جنسیتی با مشاوره جنسی متفاوت است. به طوری که مشاور جنسی مداخلاتی برای بهبود روابط جنسی بین یک زوج را ارائه می دهد، مشاوره جنسیتی معمولا ویژه یک فرد است. خیلی از افراد که دچار اختلال جنسیتی هستند و به احساس دو جنسیتی دارند مشاور جنسیتی به بررسی و تفسیر رفتار های این افراد می پردازد تا به آنها کمک کند که کت.جه شوند که آیا آنها واقعا دگر جنسگرا هستند یا خیر.

اگر دگر جنس گرا باشند مداخلات لازم برای آن را انجام دهند و اگر دگر جنش گرا  نباشند از سردرگمی هویتی رهایی پیدا کنند و بتوانند روند عادی زندگی را شروع کنند

مشاوره جنسی
مشاوره جنسی

مشاوره زناشویی

مشاوره زناشویی یا مشاوره زوجین بیشتر در حیطه مشاوره خانواده قرار می گیرد. هرچند روابط جنسی هم بخشی از مشاوره زناشویی قرار میگیرد که از قضا بخش بسیار مهمی هم می باشد. اگر فکر می کنید مشکل شما  با همسرتان فقط به خاطر مشکلات جنسی بر می گردد، خوب است که به یک سکس تراپ مراجعه کنید، اما اگر مشکلات دیگری نیز در زمینه های مختلف رفتاری با همسرتان دارید، و حتی اگر فکر می کنید این مشکلات بر گرفته از مشکلات جنسی است، خوب است به مشاور خانواده حضوری یا مشاوره خانواده تلفنی یا آنلاین مراجعه کنید.

اجازه دهید متخصص شما میزان اهمیت مشکلات جنسی رابطه را در ایجاد بقیه مشکلات بررسی کند و در صورت لزوم او شما را به یک مشاور جنسی ارجاع دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.